POP EDU: Kako organizirati svoj prvi koncert?

Već neko vrijeme razmišljaš o svom prvom koncertu, ali ti se čini komplicirano? Inspiriraj se i potraži savjete naše predavačice iz event menadžmenta. Maja Dujlović, naša predavačica otkriva ti deset koraka koji će ti pomoći organizirati koncert.

 

1. Okupi tim

Bez obzira da li se radi o velikom ili malom koncertu trebat ćeš pomoć oko organizacije. Angažiraj bend, angažiraj rodbinu, angažiraj sve kojih se možeš sjetiti, a da su spremni pomoći. Možda ti neće trebati event agencija, ali trebat će ti više ljudi koji će pokrivati zadatke na eventu dok ti budeš na pozornici. Trebat ćeš tim za organizaciju prije eventa, za koordinaciju ulaza, fotografa, snimatelja i slično.

 

2. Lokacija, lokacija, lokacija…

Odabir lokacije je važan iz više razloga. Kod odabira moraš razmišljati o dostupnosti, opremljenosti i imidžu lokacije na kojoj planiraš organizirati koncert.

Dostupnost lokacije
Za prvi koncert želiš da je lokacija lako dostupna svim tvojim fanovima. Ako je potrebno do lokacije dodatno potegnuti (recimo van grada) mogao bi ostati bez dijela zainteresiranih fanova. Priča se da se na koncertima često konzumira alkohol (bar su nam tako rekli), stoga želiš da tvoji fanovi imaju opciju tramvaja ili taxija.

Opremljenost lokacije
S obzirom na to da ti je ovo prvi koncert pretpostavka je da ne raspolažeš s ogromnim budžetom. Odaberi lokaciju koja u cijeni uključuje što više opreme koju ne moraš dodatno iznajmljivati (i platiti). Preporuka je da lokacija već ima osnovni postav – pozornicu, razglas i mikrofone, te ton majstora. Za prvi koncert nije preporučljivo ići s inovativnim idejama i neisprobanim lokacijama. Previše je toga što radite prvi put. Idite na sigurno.

Imidž lokacije tj. relevantnost za tvoju vrstu muzike
Zna se koje su lokacije pogodne za koju vrstu muzike. Odaberi onu u kojoj se tvoji fanovi i inače okupljaju. 

Broj posjetitelja
Budi realan u procjeni koliko osoba će doći na tvoj koncert. Radije odaberi manju lokaciju da se dobije dojam da se tražilo mjesto više, nego veću, pa da izgleda prazno.

 

3. Tehnika

Provjeriti što je dostupno na samoj lokaciji, a što je potrebno dodatno iznajmiti. Naš savjet je da provjerite surađuje li lokacija već s nekom od tvrtki za najam tehničke opreme. To će vam olakšati s obzirom na to da u tom slučaju ta tvrtka poznaje lokaciju. Ako ne, raspitajte se malo o tome koja tvrtka ima najbolji omjer cijene i kvalitete kako opreme tako i ljudstva.

Obavezno dogovorite tehničko osoblje koje vam je potrebno na samom koncertu – radi li sei o toncu, majstoru rasvjete i slično. Znat ćete sami što vam treba, ako ne, posavjetujte se s profesionalcima iz tvrtke za tehniku. Ukoliko lokacija ima svoju opremu, nekoliko dana prije dostavi tehnički rider da znaš što postoji što ne. Neke stvari možeš posuditi i od drugih bendova i poznanika. Sjetite se pitati koje je vrijeme potrebno za montažu opreme kako bi mogli isplanirati raspored na dan koncerta. Ako želiš raditi prijenos uživo neka tvoja tehnička ekipa bude potkovana za streaming, a lokacija opremljena dobrom, stabilnom i neovisnom internet vezom.

 

4. Priprema benda ili izvođača

Bitno je da ste ti i/ili bend dobro izvježbani, usklađeni i tehnički potkovani. Ako niste sigurni oko nekih dijelova pripremite matrice. Vjerojatno znate da se nastup uživo razlikuje od nastupa u garaži.

 

5. Pozivanje ljudi i oglašavanje

Odabrali ste lokaciju u koju stane određen broj ljudi. Računajte da od pozvanih ljudi obično dođe 30% manje nego ste računali, a ponavljamo, ne želite da dvorana bude polu prazna. Budite svjesni da se natječete za pažnju s više koncerata i događanja u gradu te večeri. Iskoristite moć društvenih mreža kako bi targetirali svoje slušatelje. Odaberite onu mrežu ili grupu gdje su vaši slušatelji najprisutniji. S obzirom na epidemiološku situaciju nije loše razmotriti opciju live streaminga.

Ako vam budžet to dozvoljava ili imate poznanika koji se bavi odnosima s javnošću, bilo bi super da angažirate stručnjaka za to područje. On vam može pomoći da se pročuje glas o vašem koncertu na širu javnost. Može dogovoriti objave u medijima, pozvati novinare, influencere i slično. Zamolite lokaciju da informaciju o koncertu podijeli na svojim kanalima i da zalijepe poster na ulaz. Također, ako budžet dozvoljava isprintajte određeni kontingent B2 plakata pa zalijepite na mjestima gdje se kreću vaši slušatelji. 

 

6. Ulaznice

Procijenite koliko su vaši slušatelji spremni platiti da bi vas čuli i podržali. Nemojte pretjerivati s cijenom, ali nemojte ni staviti besplatan ulaz. Imat ćete troškove koje treba pokriti, a svatko tko vas cijeni će biti spreman i financijski vas podržati. Razmislite kada ćete početi prodavati i tko će prodavati ulaznice – ticket provider ili klub. Pri tom pripazite na fiskalizaciju.

 

7. Budžet

Prioritet za plaćanje su lokacija, tehnička izvedba i fotograf. Nakon što je osiguran budžet za to, ostatak možeš uložiti u dodatno uređenje, video snimanje i sl. Napravite troškovnik u koji ćete upisivati sve troškove. Prilikom dogovora s osobljem pripazite na uvjete plaćanja – utvrdite da li se plaćanje očekuje prije ili nakon događanja.

 

8. Fotografi i snimatelji

Briefirajte fotografe i snimatelje kakve fotke želite. Objasnite im kakve kadrove sebe želite, da li želite fotografije publike, benda i sl. Što se snimanja tiče, isto tako. Već u briefu fotografa je bitno znati kakav vizualni dojam želite stvoriti u finalnom videu.

 

9. Dodaj neki sparkle moment

Budite kreativni. Najbolje ideje često ne koštaju puno. Personalizirajte lokaciju ili binu s nekim detaljem koji je bitan za vas. Vi i/ili bend budite skladno obučeni da djelujete kao tim i da super izgledate na fotkama.

 

10. Montaža

Pod pretpostavkom da se radi o “jednostavnom” koncertu, dovoljno je da montaža bude jutro prije koncerta. Organiziraj generalnu probu što ranije, ništa ne ostavljaj za zadnji čas. Dogovori sve dostave da dođu ranije nego što trebaju (uračunaj kašnjenja). Dogovori koordinatore na ulazu da budu spremni jedan sat prije koncerta. I za kraj, istražite ideju da angažirate bendove sličnog žanra da nastupaju s vama. Na taj način bi podijelili bi troškove i povećali krug potencijalnih slušatelja.

I to ti je to. Ipak nije toliko komplicirano kako se činilo.

Zanima te event ili projektni menadžment? Tvoj prvi korak ka uspješnoj karijeri možda je baš u našim učionicama. Saznaj više o programima obrazovanja iz menadžmenta i marketinga te postani UNITEDPOP student.

Post by unitedpop

Comments are closed.